Ümber Värska järve jooks

Distants: 5 km


Start!!!

Tunnen, et täna võiks tulla hea jooks. Jalad on okeid, trenni on midagi tehtud ja tahet võidu joosta ... on.

Reigo alustab kiirelt. Väga kiirelt. Liiga kiirelt minu jaoks. Ei ole võimalik nii kiiret tempot kaua taluda! Ilmselt viissada meetrit, siis tõmmatakse tempo maha ja tiksutakse 3.40-ga kuni lõpuspurdini.

Eksin. Tempo ei alane. Mööduvad heinamaa servad, üksikud teeotsad taludesse, paremal tuleb nähtavale järv. Kõik on siiski kontrolli all. Hoian ees jooksjale selja taha, poole meetri kaugusele.

Läheneb järve tagune sild. Fotograaf teeb pilti. Jookseme üle silla ja tõden, et Reigo on üle ootuste kõva jooksja. Täna tuleb kõva kannatamine.




Tulebki. Väiksed tõusud, sinna-tänna looklev teerajake. Tuleb pidevalt ette vaadata, kuhu astuda ja ei sentimeetritki vahet sisse lasta. Kannatan.

Paremal vilksab aegamisi järv. Üle poole veel minna. Raske on. Kuid alla ei anna! Kilomeetrid kulgevad palju aeglasemini, kui ette kujutasin. Üksikud mäenukikesed, laudsillad, tempo pole grammigi alla poole kukkunud.

Samas olen siiski optimistlik. Tõusudel ja tasasel on raske, kuid allamäge tundub, et olen kiirem ja seal on mul varu. Mõte oli ja on rünnata maanteel või maanteelt ära keeramisel, paar-kolmsada meetrit enne finišit.

Peale pikka kulgemist ja parajat katsumust jõuame lõpuks maanteele. Viimaks. Tsirka kilomeeter lõpuni. Viimane kilomeeter! Viimase kilomeetri peab ära kannatama! Ja siis - kõik pikka lõpuspurti.

Maanteel tunnen, et olen lõpuks valmis. Raske on, Reigol tundub samuti raske olevat. Kõik läheb plaanipäraselt.

Möödub maanteesild ja kätte jõuab otsustav pööramine. Kurv. Näen ees varem valmis vaadatud teevarianti ja tõmban viivuks end  vaimselt kokku, et asuda viimasele, meeletule lõpuspurdile.

Kuid!!! Enne, kui jõuan spurtima hakata, saab Reigo meetri-paarise vahe sisse. Mida!? Reigo alustas ise vaikset spurti ja see ... See mõjub mulle nii rängalt, et loobun hetkega. Kõik! Enam ei jõua. ... Las minna. Annan alla.

Tiksun niigi hapnikuvõlas siiski esinduslikult lõpuni ja olen õnnelik teisegi koha üle. Jooks oli ränkraske ja Reigo oli tegelikult algusest peale tugevam. Andsin endast niigi rohkem, kui arvasin end suutvat ja mu tugevaimaks küljeks - pikaks lõpuspurdiks ei jagunud enam lihtsalt miskit.

Seekord.

Aeg 16.59.
Kaotust Reigole: 10 sekundit.
Tulemused

Kommentaarid