32. Munamäe-Võru maastikujooks

Distants: 14 km


Pilt: https://www.facebook.com/vorumaa.jooksusari/

Start.

Keegi ette ei torma. Jürgen ja üks pikk tüüp valguvad siiski peagi vaikselt eest, kuid keegi ei võta seda tõsiselt. Seda, et nad miskit otsustavat korraldada võiksid. Seda enam, et esimesed kilomeetrid kulgevad allamäge ja pealegi veel asfaldit mööda.


Proovin joosta nii lõdvalt kui suudan. Distants on liialt pikk ja asfaldil jalgade põrutamine tundub liialt kergelt tulema. Kohati on langus järsuvõitu, üldiselt aga mulle sobiv. Justkui voolan mäest alla ja otsin ladusat rütmi. Peab ütlema, et üsna mõnus algus.

Kõrvalt ja tagant kostuvad kommentaarid, et tempo on aeglane ja nii aeglaselt polegi nad alustanud. Tsirka 3.15-3.20 esimene kilomeeter. Visatakse ka Jürgeni üle nalja, et näe - staadionil jooksja. On jah maru vasakule kaldu.

See selleks. Ees ootab pikk distants ja mu treenitus ei ole vastav. Mul saab olla vaid üks taktika. Jooksen nii lõdvalt ja pingevabalt kui võimalik ning katsun grupis kaasas püsida nii kaua kui võimalik. Sest tulemata see ei jää - kustumine. Esmalt jalad, siis rütm. Ja ongi kõik.


Tempo on üllatavalt madal, tegelikult ei teagi, kas on, igatahes meeldivalt mugav on. Tunnen end kilomeeter-kilomeetri haaval üha tugevamalt ja distantsi esimeseks neljandikuks olen end hoidnud ja tõusnud Anti Puustuse, liidri, kõrvale. Ja tunne on hea. Rütm on ideaalne, tempo on sobiv, nii 96% maksimumist, ja ma olen optimistlik. Aeg on tagumisi küpsetada. Nii kaua kui võimalik. Nii kaua kui suudan. Nii kaua kui kustun.

Kõik läheb üle ootuste hästi ja plaanipäraselt. Alla mäge joostes tõusen aeg-ajalt Antist mööda ja tõusen liidriks. Liialt optimistlik ma siiski ei ole ja lasen liidripositsiooni ka kohe meelega käest.


Joostud tsirka pool maad ja siis juhtub see. Olen juhtumisi liider, hoian head rütmi ja näen ees, põllu servas, linti. Pööran pikemalt mõtlemata vasakule ja olukord tundub kahtlane. Niitmata hein ja keset rada ohtralt noori võsavõrseid.

"Tagasi! Tagasi!" hüütakse tagant. Neetud. Valesti pöörasime...

Kaotame paarkümmend sekundit ja punt kohtadel ca 3.-7. sai mööda. Mis nüüd?! Ei oskagi kohe seisukohta võtta, kas rong on läinud või mitte. Anti on igatahes kindlalt optimistlik, et küll võtame järele. Joosta on veel palju.

Algab ränk taga-ajamine. Jooksen nüüd ligilähedase 100%-ga ja võtan paratamatult riski, et nad ikkagi kinni püüda.

Rohkem, kui pool maad joostud. Anti on peagi taas konkurentsis. Mul on aga raskused. Ees grupp paistab, jaks on aga otsakorral. Rütm on muutunud vildakaks ja tehnika laguneb. Algab kannatamine.

Mööduvad rasked kilomeetrid. Liidergrupp siiski läheneb sentimeeter haaval. Viis kilomeetrit lõpumi. Neli kilomeetrit lõpuni. Liidrid, s.h Anti saavad jälitajatega vahe sisse ja minu võitlus käib kolmandale kohale. Juhul, kui grupi kätte saan.

Ühel teeületusel see enam-vähem õnnestubki. Puudutan piltlikult öeldes grupi lõppu, kuid samas jään ka kohe maha. Üle võimete joostud taga-ajamine on mind ära kurnanud. Kõik. Lepin vaikselt olukorraga. Olen siiski grupi ühest maha jääjast, Mikk Laurist, mööda saanud ja tõusnud kuuendaks.

Paraku algavad nüüd ka raja raskeimad kohad ja Mikk püüab mu peagi taas kinni. Nüüd on auasi vähemalt tallegi ära teha. Eelmisel aastal olen seda korduvalt suutnud. Nüüd on aga teisiti. Mul on tõsised raskused, suudan end talle vaevalt nibin-nabim järele hoida. Kuni ühel hetkel saab kõik. Jaks saab siiski otsa ja ta saab tsirka kilomeeter enne lõppu vahe sisse. Midagi pole teha. Ta on tugevam.

Viimased sajad meetrid pingutan väärikalt lõpuni ja saan turvalise seitsmenda koha.

Asi toogi.


Pildid: http://lkylli.zenfolio.com/f548053174

1 Anti Puustus 1984 M30 (1) Võnnu KJS Sakala 49:38.1
2 Martin Vilismäe 1989 M21 (1) Tartu Fund Ehitus 49:55.5+17.4
3 Timo Truu 1995 M21 (2) Vastseliina Vastseliina Spordiklubi 50:52.4+1:14.3
4 Aimar Hussar 1981 M30 (2) Vastseliina vald Kündja Spordiklubi 51:00.3+1:22.2
5 Eno Lukk 1995 M21 (3) Haanja Võru kjk lõunalõvi 51:12.1+1:34.0
6 Mikk Laur 1986 M30 (3) Võru KJK Lõunalõvi 51:13.7+1:35.6
7 Martin Simpson 1987 M21 (4) Põlva OK Põlva Kobras 51:32.4+1:54.3
8 Margus Lehtna 1976 M40 (1) Võru Silja Sport 51:47.8+2:09.7
9 Jürgen Külm 1997 M21 (5) Võru Diadora/Treeningpartner 52:02.4+2:24.3
10 Urmas Utar 1967 M40 (2) Ülenurme vald Tabasalu TK 53:11.4+3:33.3


Hooaeg läbi. Kogu selle hooaja kilometraažiks kujunes ainult ca 700 km (alates veebruarist). Kaua nii ei kesta.


Kommentaarid