5.aprill Karjaan Ura, keskimatka (lühirada) 49.koht (100 lõpetanut)

Võistlus oli ka üks Tiomila katsevõistlustest nii meie klubile kui ka osadele teistele. Järgmine on uuel laupäeval ning too on juba teatevõistlus. Eesmärk on pääseda RR 2. võistkonda. Kokku kandideerib klubist kahte võistkonda umbes 25 meest. Nii, et mõned jäävad välja. Mina pean aga end tõestama.

Seetõttu püüdsin ka nädala sees hästi valmistuda. Viimane kaarditrenn oli Göteborgi laagri võistlusel. Heaküll, tegelikult ka Põlvas, kuid lund oli liiga palju ning jooksmisest ei tulnud midagi välja.
Nädalane tegevus ei läinud nii nagu olin plaaninud, paar tähtsat koolitööd võtsid osa uneajast ning tekkis uus puhkepäev. Lõpuks sain oma lahtijooksud siiski tehtud. Nii, et ei kurda.

7.2 km 49.05 +8.30
Kus tekib kaotus?

Start->1 Võtan esimese punkti rahulikult, et saaks sisse elada. Kohati olen aeglane ja kontrollin liialt palju. Punkt tuleb ilusti vastu. Kaotus 41 sekundit? :O (kaotust võtan võitjale, Tommi Tölkkö’le, mitte ideaalajale)

1->2 Nüüd jooksen juba kiiremini, kuid kiirustades kaldun algul liialt paremale. Tahtsin üle halli joosta, kuid nüüd teen ringi. Enne punkti leian ähmasest kribust mõned vajalikud kohad ning saan punkti hästi kätte. Odot, juba on minu taga startinu mu kinni püüdnud??
Nüüd jõuab kohale, et olen meesteklassis ning armu ei anta. +0.19 (võitja on ka pisut aeglane siin)

2->3 Ei taha taganttulijat mööda lasta ja panen ees ajama. Jooksen teele ning seal meelega nurga sisse, et saaks otse mäkke joostes punkti võtta. Punkt tuleb vastu. +0.30?

3->4 Jooksen paremal oleva suure halli poole ning sealt näeb juba punkti. +0.11 
Taganttulijast olen ikka ees.

Kaotus esimese nelja lühikese etapiga 1.45. Liiga palju, kusjuures vigu eriti ei teinud. Järelikult peab veel kiiremini oskama joosta, mida ma veel ei suuda.

4->5 Pikk etapp, üpris otse ning ainult anda. Viga ei tee, kuid oleksin pidanud jooksmiseks parema maapinnaga valiku tegema. Kohati on pehme ja soine ning aeglane. +1.05??

5->6 Punktist välja joostes murran kaarti ning selle käigus kaldun paremale. Algul tahtsin joosta otse põhja ja väikse ringiga. Nüüd toda küngast ei näe ning satun segadusse. Kas ma olen siiski põhja jooksnud või paremale kaldunud? Kurat, esimene suurem viga.
Siiski olin paremalt tulnud ning metsas paistvad avakaljud meenutasid punktist paremal olevat suurt avakaljut. Üks tuleb tagant ning võtan talle sappa, et ise midagi rumalat välja ei mõtleks. Saamegi punkti lõpuks. +1.22

6->7 Teele. Nüüd on kaks võimalust: soo äärt mööda või üle mäe väiksesse sohu ja sealt kalju kaudu. Võtan siiski esimese variandi ning lähme lahku. Kohati on soos raske joosta ning kardan, et see on aeglane valik. Punktile saab aga hästi peale ning arvan, et see oli siiski hea variant. Jõudsin enne teda. +0.41??
7->8 Tembeldan ohtlikuks etapiks. Siiski avakaljud ning suur kivimürakas on head pidepunktid ning jooksen kiirust alandamata esimest orvandit pidi üles. Krt, vale punkt. Saan sekundiga aru ning punkt on kohe kõrvalorvandis. Kaasvõitleja saab siiski enne punkti. +0.31

8->9 Sohu, paremal kaksikküngas. Sobib. Punkt ka tuleb vastu. +0.06

9->10 Esimene mõte on põllule joosta. A see siiski keelatud põld ning algul on liiga palju rohelist. Too jooksja lähebki sinna poole. Ma kütan aga üle künka ning teerajale, lootuses seal kiiresti joosta. Lõpu jooksen siiski üle halli ning põllu ääres olevat metsa pidi. Punkt ka kaugel paistab. +1.14??

10->11 Keeruline etapp. Niih, väike kalju. Klapib. Jooksen sellest vasakult mööda. Hakkab laskuma ning aru ei saa midagi enam. Tegelikult olingi vasakule kaldunud, kuid lugesin edasi paremal pool olevaid värke pidi. Viga.
Juba tuleb 3min peale mind startinud Aapo Lindberg! Ah, näen ka punkti ja saan enne. +0.47

Tunnen selle mehe ees veidi aukartust ning kohe mitte ei taha, et ta ette saaks. Panen ajama nii kuis jaksan.

11->12 Avakaljule, teele, järgmisele teele. Tempo on metsikult kõrge, kui õnneks too ei lähene eriti. Punkti saan hästi küngaste ning soo järgi. Tegelikult olen veidi ebakindel. Olen ees veel. +0.36???

12->13 Sohu, selle äärt pidi orvandit mööda üles. Punkti juures kokutan veidi, kuid võtan selle enne teda. Kui enne suutsin teda selja taga hoida, siis nüüd oleme koos. +0.03 :D

13->14 Paneme mäest alla nii kuis jaksame. Tema läheb soost paremalt, ma vasakult. Üle jõu käiv tempo annab juba ammu tunda ning tõusul tempo raugeb. Ai kui raske. Saan punkti kalju kaudu hästi kätte ning tunnen, et sain temast enne. -0.02 :D

14->15 Otse. Õhupuudus, ei jõua enam. Ta liigub vaikselt mööda ning saab enne punkti. +0.12

15->16 Ei jõua kaarti vaadata enam. Jooksen tema järgi. +0.08

16->F +0.04

Ühesõnaga: see tempo, mida ma lõpus arendasin, oleks olnud konkurentsivõimeline headele kohtadele. Kahjuks käib see mulle üle jõu. Peab treenima, läheb aega. Praegu on see aga meeletult kauge minu jaoks.
Tegelikult ma ei uskunudki, et ma kokkuvõttes nii palju võiks kaotada. Meesteklassis ON rämedad loomad koos.

Kommentaarid

  1. Aga vaadates teekondi, siis tehniline pool on päris hea. Esimene aasta meesteklassis ongi suhteliselt raske.

    VastaKustuta
  2. No üks variant on teha nii nagu mina - ülikoolis aidaa sport ja tere pidu&värk! Ning siis 10 aasta pärast õllekõhuga veteranieelikuna uuesti trenni tegema. Võib eeldada, et see variant ei ole just parimaid ja nii tippu ei jõua :o) Et palju tahtejõudu sulle ja arvan, et juba aasta-paari pärast hakkavad vahed imekombel ise vähenema. Tehniline sooritus ju tõesti hea.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne10:18 PM

    :D

    Motivatsiooniga mul probleeme pole. Saan ka seda tihti välismaal laadida.
    Njah, ega kohe siis tugevaks saa..

    Simpson

    VastaKustuta
  4. Anonüümne12:08 AM

    Kiires orienteerumises on sujuvus olulise tähtsusega. Sa vist üritad liialt vältida tõuse jne kartuses, et ei jõua vms. Tegelikult on see mingi alateadvuslik ja üsna mõtetu kartus. Paljudel etappidel ilmselt kaotasidki selle tõttu, et hakkasid "kergemaid" variante aretama. Loomad laksasid otse. Avakaljut mööda on ju väga hea tõmmata. Füüsiliselt on nad muidugi kah omaette klass.

    VastaKustuta
  5. Anonüümne7:56 PM

    Väga hea, kõik arvamused ning soovitused on teretulnud. :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar