Kes ON Martin Simpson?

(Kõigepealt kirjutasin sahtlisse pisut endast ning seejärel küsisin inimeste käest 10 isikuomadust.)

Mind iseloomustavate omaduste analüüs
Martin Simpson 061519
EAKI-53
30. september 2009

1 minuti tuttavad

Kokku
• Aktiivne 5x
• Jutukas 4x
• Rõõmsameelne 4x
• Julge 3x
• Õpihimuline 3x
• Viisakas 3x
• Asjalik 2x
• Pealetükkiv 2x
• Positiivne 2x
• Viisakas 2x
• Sõbralik 2x
• Konkreetne
• Tundmatu
• Mitte-meeldejääv
• Imelik
• Ilmekas
• Vahelesegav
• Lõbus
• Nummi
• Huvitav
• Tüütu
• Omapärane
• Enesekindel
• Avatud
• Aus
• Tore
• Omas elemendis
• Uudishimulik
• Hoolikas
• Tasakaalukas
• Hea kuulaja
• Ratsionaalne
• Põhjalik
• Meeskonnamängija
• Lahke
• Tagasihoidlik
• Rahulik
• Vaoshoitud
• Mitte liiga pealetükkiv
• Veidi kahtlev
• Üsna vaikne
• Ehk natuke häbelik
• Võimeline saavutama kiiret kontakti
• Julge suhleja
• Seltsiv
• Sihikindel
• Abivalmis
• Rahulik
• Korrektne

Mehed:

• Jutukas 2x
• Pealetükkiv 2x
• Konkreetne
• Viisakas 2x
• Tundmatu
• Mitte-meeldejääv
• Imelik
• Rõõmsameelne
• Ilmekas
• Asjalik
• Sõbralik 2x
• Vahelesegav
• Lõbus
• Nummi
• Õpihimuline
• Huvitav
• Tüütu
• Tagasihoidlik
• Rahulik
• Vaoshoitud
• Mitte liiga pealetükkiv
• Natuke kahtlev
• Üsna vaikne
• Ehk natuke häbelik
• Võimeline saavutama kiiret kontakti

Naised:

• Aktiivne 4x
• Julge 4x
• Jutukas 2x
• Rõõmsameelne 3x
• Viisakas 2x
• Omapärane
• Enesekindel
• Avatud
• Õpihimuline 2x
• Aus
• Tore
• Asjalik
• Omas elemendis
• Uudishimulik
• Hoolikas
• Tasakaalukas
• Positiivne 2x
• Hea kuulaja
• Ratsionaalne
• Põhjalik
• Meeskonnamängija
• Lahke
• Seltsiv
• Sihikindel
• Abivalmis
• Viisakas
• Rahulik
• Korrektne

Inimesed, kes teavad mind 2 nädalat (uued liikmed BESTis)

• Sõbralik 4x
• Optimist 4x
• Abivalmis 4x
• Vaba suhtleja 3x
• Jutukas 3x
• Aktiivne 2x
• Asjalik 2x
• Uudishimulik 2x
• Rõõmsameelne 2x
• Avatud 2x
• Sportlik
• Omapärane
• Seltskondlik
• Pealehakkaja
• Sümpaatne
• Lõbus
• Välimuse eest hoolitsev
• Oma positsioonist teadlik ja arvestab sellega (pisut üleolev)
• Enesekindel
• Kohusetundlik
• Esinduslik
• Emotsioonitu
• Hakkaja
• Meeldiv
• Lõbus
• Vahva
• Humoorikas
• Hea kuulaja
• Nutikas
• Huvitav inimene
• Naljakas
• Kärsitu
• Pealetükkiv
• Teadmistehimuline
• Tark
• Kaval
• Töökas
• Seltsiv
• Täpne
• spontaanne

Inimesed, kes teavad mind kuni 2 aastat (liitusin tudengiorganisatsiooniga, uued kursusekaaslased)

• Abivalmis 9x
• Positiivne 6x
• Sõbralik 5x
• Aktiivne 5x
• Hakkamist täis 3x
• Pühendunud 3x (kui ta on otsustanud midagi teha, siis ta teeb seda ainult täie pühendusega. Sellest tulenevalt ei saa talle ka midagi peale sundida, sest nii ehk nii ei teeks ta seda südamega)
• Töökas 3x
• Aus 3x
• Hooliv 3x
• Järjepidev 2x
• Särav 2x
• Hajameelne 2x
• Sihikindel ennast huvitavas valdkonnas 2x
• Asjalik 2x
• Tagasihoidlik 2x
• Omapärane 2x
• Uudishimulik 2x
• Humoorikas 2x
• Kohusetundlik 2x
• Heasüdamlik 2x
• Suhtlusaldis 2x
• Julge 2x
• Sportlik 2x
• Aksepteeriv (paneb vahel ruttu kastidesse)
• Mitte sihikindel neis asjades, mida kästakse teha
• Tundlik (väliskeskkonna vastu: loodus, atmosfäär)
• Teised usuvad temmasse rohkem, kui tema ise
• Intelligentne
• Tark
• Heatahtlik
• Mõtlematu
• Rahulik
• Vastutustundetu
• Vastutulelik
• Esineja
• Meeldib tähelepanu
• Lillelaps
• Loominguline
• Alguses kinnine suhtleja
• Teadmistehimuline
• Rahutu
• Täis üllatusi
• Väljakutsete aldis
• Püüdlik
• Kui abi vajab, siis küsib
• Karismaatiline
• Realist
• Edasipüüdlik
• Iseseisev
• Ebalev, kahtlev
• Kindel otsustes, rakse muuta
• Jääb oma seisukohtadele kindlaks
• Avatud arvamustele
• Muhelev
• Vaimukas
• Laia silmaringiga
• Kaasahaarav
• Pilvedes
• Meeldib unistustes rännata (elab mõnikord omas maailmas)
• Omas maailmas
• Ei meeldi piirangud
• Otsekohene
• Entusiastlik
• Lobamokk
• Tegev
• Lõnguslik
• Ei karda erineda
• Suudab inimestes usaldust tekitada
• Naiivne
• Armas
• Häbelik
• Hell
• Arvestav
• Avastamisaldis (uudiste, ümbruskonna suhtes)
• Hingevõttev
• Looduslähedane
• Vaikne, kinnine
• Usaldab/kuulab enda sisetunnet
• Kõigele uuele ja huvitavale alati avatud
• Spontaanne

Inimesed, kes teavad mind rohkem kui 2 aastat

• Sihikindel 4x
• Sõbralik 3x
• Viisakas 2x
• Intelligentne 2x
• Seltskonnainimene 2x
• Mugav 2x
• Hajameelne 2x
• Ükskõikne (mis pole oluline)
• Hooliv (mis on oluline)
• Teistsuguse mõtlemisega
• Oma maailmaga
• Esmalt tagasihoidlik
• Esmalt eraldiseisev
• Meeldejääva hoiaku ning olekuga
• Huvitav isiksus
• Arusaamatu mõttemaailm
• Teiste arvamus ei huvita
• Heasüdamlik
• Manipuleerija
• Maksimalist
• Seltskondlik omas ringkonnas
• Töökas
• Humoorikas
• Uuenduslik
• Osav
• Laia silmaringiga
• Arvestav
• Meeskonnainimene
• Vastutulelik
• Idealist
• Tolerantne
• Lubadustest kinnipidav
• Tähelepanelik
• Egoistlik
• Täpne
• Kalkuleeriv
• Rahulik
• Objektiivne

Lühidalt iseendast

• Elan emotsioone sissepoole
• Rõõmsameelne igas olukorras
• Meeldib kerge tähelepanu
• Aitan hädasolijat
• Ei oska „ei“ öelda
• Kergesti mõjutatav
• Kunagi ei satu marru
• Mõtlen, mida ütlen (üldjuhul)
• Kõikidega viisakas
• Hindan ausust
• Napisõnaline suhtleja
• Elava kujutlusvõimega
• Suudan jääda iseendaks
• Üldine optimist
• Mõtlen positiivselt
• Teen seda, mis huvitab
• Hella hingega
• Tuulepea, kes ei kogu endasse informatsiooni
• Mõistev
• Omaettenokitseja, kellele meeldib süveneda üksinda
• Unistaja, kes hõljub tihti pilvedes
• Ei meeldi endast rääkida isiklikel teemadel

Järeldus

Usun, et tean väga hästi, kes ma olen. Kuid kuna mulle on öeldud, et mul on pisut madal enesehinnang, siis arvatavasti see, mis minust välja paistab, oleneb suures osas sellest, kellele ma end avan. Ning ma avan end vähestele. Seega, on olemas vähe inimesi, kes tunnevad ning mõistavad mind hästi.

Kui alustada analüüsi nö 1 minuti tuttavatega, siis on tulemused päris põnevad. Esiteks oleneb see suures osas inimese soost. Tundub, et meessoost isikud mõtlevad sellest lähtuvalt, et tema on minu „konkurent“ ning seega kas siis kritiseerivad või võrdlevad iseendast lähtuvalt. Teisest küljest tundub ka, et eesti mehi häirib see, kui võõras meessoost isik tuleb nendega ootamatult tutvust looma.

Naissoost isikutega on teisiti. Tundub, et nemad võtavad huviga seda, kuidas võõras mees on nendest huvitatud kas siis info saamiseks või muul eesmärgil, ning seega tekib nö mehe-naise vaheline kontakt. Ehk eksin, kuid ma arvan, et sügaval sisemas mõtlevad nad „kuidas tema sobiks mulle“. Seega erinevatelt meestest avaldasid nad rohkem selliseid omadusi nagu aktiivne, julge, rõõmsameelne, viisakas jne.
Ning samamoodi nagu meestega, on enda pealiskaudset esmamuljet (muid ei proovinud) ääretult kerge tekitada.

Järgmise kategooria moodustavad inimesed, keda ma tunnen ülikooliaja jooksul, mis jääb peale sõjaväge, kuna siis tekkis lühikese ajaga palju uusi tuttavaid (liitumine tudengiorganisatsiooniga). Siinkohal ei hakanud ma soolist erinevust välja tooma, kuna esimestest tulemustest ei paistnud olulisi erinevusi tulevat.

Kuna nende inimestega olen juba päris tihedalt koos olnud, siis tunnevad nad mind üldiselt päris hästi. Need, kes tunnevad mind põhjalikumalt, teavad, et ma olen tegelikult tagasihoidlik noormees, kes on pisut omamoodi. Inimesed, kes mind niipalju ei tunne, näevad minu töisest poolest lähtuvaid omadusi. Kuna alguses kipib minust jääma pisut teistsugune esmamulje, kui ma tegelikult olen, siis inimesed näevad kõigist mulle omastest omadustest sellist toredat segapudru.

Mul on ka paar probleemset omadust: „kui ta on otsustanud midagi teha, siis ta teeb seda ainult täie pühendusega. Sellest tulenevalt ei saa talle ka midagi peale sundida, sest nii ehk nii ei teeks ta seda südamega“ ning „Sihikindel ennast huvitavas valdkonnas“, mistõttu nii mõnigi kord jääb teistele arusaamatuks mu vähene huvi teatud tegevuste, värkide kohta.

Nii, nüüd tuleme mind-kaua-tundnud inimeste juurde. Kõigepealt tuleb ära mainida see, et enne ülikooli elasin ma üpris muretut ning mugavat elu, kuid siia kooli tulles astusin nö iseseisvasse ellu. Nende puhul tekib mul küsimus, et kas nad ei viitsinud pikalt süveneda omaduste kirjeldamisel või ma tõepoolest neile näingi selline. Ehk tõesti, kuid kui nad näevad mind siinses, praeguses, iseseisvas elus, siis nende mõistes olen ma pisut muutunud ning ma arvan, et kõvasti paremuse poole.

Kokkuvõtvalt jääb mulle õhku küsimus, et kumb on siis tegelikult õige: kas ma olen see, kes ma enda arvates olen või hoopis see, kes ma esmamulje ning kõige muu põhjal kokku olen? Ning kumb on olulisem? Selle küsimusele otseselt vastamata jättes võin järeldada, et mul on tõesti pisut madal enesehinnang.

Madalat enesehinnangut ning ühte omadust, „paneb vahel ruttu kastidesse“, arvestades tuleb välja see, mis on mulle siiani mure tekitanud: ma lahterdan inimesi ning mu käitumine nondega tuleneb tollest lähtuvalt. Näiteks inimesed, kellel on autoriteetsust minu suhtes (on nö „paremad“), suudavad mind kergelt „paika“ panna ning seda käitumist on mul olnud väga raske vältida. See motiveerib mind küll enesearengu seisukohalt (tahaks ka saada paremaks suhtlejaks, analüüsijaks, intelligentsemaks“), kuid tegelikult võiks ma ju iseendaks jääda. Õnneks sinna ma püüdlengi.

Kommentaarid

  1. Kust tõuge selline asi läbi viia?

    VastaKustuta
  2. Huvi tulenes sellest, et mul on kange soov oma maailmapilti avardada igas suunas, mis vähegi põnev tundub.

    VastaKustuta

Postita kommentaar