Lumi

Täpselt seitsekümmend päeva tagasi, mil puudeoksad sügistuulte toel edasi-tagasi vuhisesid, olid nad täis kergust ning jaksu. Ei teadnud nad veel, mis ees ootab ning kas üldse on miskit oodata, kuid nad teadsid seda, et sellele tuleb vastu minna.

Eilseks, kuuskümmend üheksa päeva hiljem, oli puudele tekkinud kohmakalt paks lumevaip, mis neil oma ängistava raskusega lasi aeglaselt, kuid kindlalt, siiski vaikselt sahistada. Raskus, mis oli päevade möödudes järjest kindlamalt haakunud, tekitas lõpuks olukorra, kus nõrgemad andsid järele. Oksad, mis ei kannatanud või olid üleliigsed ning elujõuta, kõrvaldas lumi need äkilise raginaga. Kukkusid nii väiksed, kui ka paar suuremat, kuid alles jäid tugevamad ning vajalikumad.

Kevadel tuleb sula. Kui soojad kevadiilid neid liigutama hakkavad ning lume eest ära pühivad, siis selleks ajaks on talvine katsumus teinud neid tugevamaks, kui eales varem.

Kommentaarid

  1. Kas jooksjad kasutavadki treeningperioodide kokkuvõteks vaid kilomeetreid? Mulle tundub asi palju informatiivsem, kui lisaks kilomeetritele on kokkuvõttes ka nende läbimiseks kulunud aeg.

    VastaKustuta
  2. Kindlasti mitte, sest jooksukilomeetrid märgivad ainult läbijoostud kilomeetreid. Harjutused ja muu seesugune jääks välja. Ma arvan, et orienteerujad on harjunud tunde lugema, sest neil on raske metsas joostud kilomeetreid arvestada.
    Ma pakuks ka seda, et kui mul on kirjas, et ma peaks jooksma nt 10km, siis ma mõtlen ka sedasi, et ma jooksen need 10km ära ja kõik. St kui jooksen kiiremini, siis saan varem joostud. Kui ma aga mõtleks, et ma pean 50 min jooksma, siis ma mõtleks, et ma jooksen need 50 min täis aj kõik. Seega, vahe selles, et kas ma jooksen kiiresti selle ära või tiksun selle täis.
    (viimane väide on puhtalt mu isiklik arvamus)

    VastaKustuta

Postita kommentaar