Kokkuvõte

Kuna emotsioonid on veel laes, siis teen kiire kokkuvõtte selle aasta treeningutest. Hooaeg lõpeb alles oktoobris, kuid järgneva kirjapanekul saan kõik vajaliku paberile ette ära pandud. Seega ei pea seda pidevalt meeles hoidma ning hiljem on ka kergem meenutada.

Tunded
Olen rõõmus ning rahul. Lapsepõlve unistus, 3000m 9 minutiga, sai alistatud. Pikka aega olin mõelnud, et kui ma selle ära jooksen, siis võin end jooksjaks hakata kutsuma. Jehuu!!

Nüüd on tunne, et see üheksa minuti barjäär sai purustatud ning nüüdsest olen võimeline kõigeks. Kõigeks! Kõik on ainult treenimise ja aja küsimus. See ON minu ala!

Treeningud
Alates sügisest hakkasin usaldama uut treenerit ning ka treeningplaani. Varasematel aastatel valitses teadmatus, kõhklus ning ebakindlus. Tollega sai kõvasti näppu lõigatud. Nüüd olen enda vanadest kõhutunde treeningkäikudest loobunud ning usaldan süsteemi. Seetõttu loobusin mõnes mõttes enda põikpäisusest ja kärsitusest ning hakkasin õppust võtma. Õigemini, lasin end õpetada.

Põhimõte „Jooksen trennis kiiremini“. Sügisest võtsin nõuks joosta trennis kiiremini kui tavaliselt. Kiiremini selles mõttes, et vastavalt trennile jooksen piiri lähedal. Kui jooksen alla 150 bpm, siis hoidsin ka tempot sellelähedal, st aja möödudes ning järjest arenedes tõusis ka tasakesi tempo. 5 min/km asendus kevadeks 4.30-ga.

Põhimõte „Pigem vähem, kui liiga palju“. Kuna hoidsin suhteliselt korralikult plaanist kinni, siis see ka toimis. Feilisid hoopis sügisest suve alguseni taastavad jooksud. Jooksin liiga kiiresti. Otseselt seda tunda ei olnud, kuid üheks hetkeks väsis nii organism kui jalad lõplikult ära. Ma usun, et see on peamine faktor kevadisele mõõnaperioodile. Teine feil oli Norra reis, kui sain treeningplaaniks „vabad käed“. Jooksin totaalselt liiga kiiresti, mägesid ja palju. EMV 5000m läks kindlalt selle nahka.

Põhimõte „Kere tugevaks“. Esimest korda tegin korraliku juhendaja (Annika juures) ÜKE-t. Ma usun, et see sai võtmeks mu jalgade ning kere tugevdamisel. Seega ka siis jooksuhoiaku parandamisel. Sama lugu on ka plaanis olnud sammhüpete ning mäkkejooksu treeningutega. Järgmisel hooajal kavatsen minna Jooksupartneri treeningrühma, et veel spetsiifilisemaid harjutusi saada.

Põhimõte „Jalgade hooldus“. Pooleldi feilis. Kui lähen trenninguid tegema Nõmmelt, staadionilt või sisehallis, siis venitan võrdlemisi korralikult. Kodu on aga niivõrd mugav koht, et siin seda teha ei viitsi. Head rohtu selle vastu leidnud ei ole ning pigem üritan trenni mujale tegema minna.

Jooksusamm
Oma viis aastat kestnud eksperimenteerimised ning arenemised on lõpuks vilja kandnud. Sammul, mida kevadeks olin leidnud, esines puudujääke. Nüüd on need enam-vähem kõrvaldatud. Enam-vähem seepärast, et jalga saaks paremini maha astuda. St ülevalt kahmata alla või teisisõnu joosta agressiivsemalt. Selle selgekssaamise jätan aga tulevase aasta ettevalmistuseks. Praegu jätkan tagasihoidlikuma variandiga.

Areng
Super!
Parima ülevaate saab 5000m rekordi arengust.
2008 suvi – 17.09 (Sportkeskusesse tulek)
2009 sügis – 16.57 (ekiden, peale pooleaastast pausi)
2010 kevad – 16.33 (Nõmme kevadjooks)
2010 suvi – 15.37 (Nõmme seeriajooks)

Kommentaarid