Koormustest

Läved

Aeroobne lävi 4:17 min/km (pulss 151)
Anaeroobne lävi 3:45 min/km (pulss 162)
Veebis leitavad lävede kalkulaatorid, peaks ütlema, on üsna täpsed. Seega klappisid mõõdetud tulemused kalkulaatori tulemustega (ja võistlustulemustest arvutatud väärtustega) üsna hästi.

Hingamine

Kopsumaht 6,16 l - väga hea
Maksimaalne ventilatsioon 181 l/min - väga hea
Maksimaalne hingamissagedus - 53 x min
Muidu head tulemused, aga ma ei hinga väidetavalt efektiivselt - ei puhu kopse tühjaks piisavalt. Pean hakkama suuremal intensiivsusel sügavamalt ja aeglasemalt hingama (norm on kuni 50 x min).

Hapnikutarbimine, töövõime ja laktaat

VO2max (suhteline) - 55,7 ml/min/kg (arvasin, et on kõrgem)
VO2max (absoluutne) - 3909 ml/min (tuleks treenida 4200 peale)
O2pulss (hapnikupulss) - 23,2 ml - väga hea (ei tea, mida täpselt tähendab)

Max kiirus testil - 19 km/h
Max võimsus - 330 watti
Suhteline võimsus - 4,7 w/kg

Max mõõdetud laktaat - 14,5 mmol/l
Laktaadi eemaldamise kiirus - 0,56 mmol/l/min - väga hea

Edaspidi tuleks maksimaalset VO2max väärtust mahutreeninguga üles poole treenida. Sel juhul hakkaks laktaat kuhjuma hiljem - saan veelgi suurema tempoga madala laktaadi väärtusega joosta. Laktaadist taastumine on mul aga väga hea - konkurentide edestamiseks on mul taktikaliselt kasulik tempovaheldusi kasutada (tempo tõstmisi) või lühikesi järske tõuse kasutada (taastun kiiremini) või asi lõpu peale jätta (kiiruslikud võimed on mul head, samuti laktaadi kõrgele jooksmise võime).

Kokkuvõte

Nooruses tehtud testid (15-20 aastaselt) võib sinnapaika jätta. Nüüdseks olen 36-aastaselt teine inimene ja mineviku väärtusi ei maksa vaadata enam. Vanasti oli mul parem võimsus ja parem maksimaalne hapnikutarbimine, nüüd on aga rohkem jõudu, kiirust ja ökonoomsust. Ma jooksen väga ökonoomselt, võib öelda. Siiski tuleb mul jätkata madala intensiivsusega suuremahulisi treeninguid, et aeroobset piiri veelgi kõrgemale nihutada. Lisaks pean tähelepanu alla võtma sügavama hingamise suurel intensiivsusel. Arenguruumi on ja treenimiseks ning võistlemiseks takistusi ei ole.

Kommentaarid